Hoe zet je een “waterdichte” funnel op in Active Campaign?

door | mei 31, 2021 | Active Campaign, Funnel, Marketing | 0 Reacties

Niet! Een funnel kan nooit waterdicht zijn, er zullen altijd radertjes zijn die je moet bijsturen zodat je machine blijft lopen.

Je kant het eigenlijk heel eenvoudig vergelijken met een “Kart”. Als je vergeet olie en benzine in je kart te doen dan zal hij ook niet helemaal goed lopen of zelfs helemaal niet. Daarnaast heeft een kart ook onderhoud nodig zodat hij optimaal blijft rijden.

Aan de hand van dit korte voorbeeldje heb je waarschijnlijk wel een idee waar ik heen wil. Een funnel opbouwen met Active Campaign heeft altijd een soort “bestuurder” nodig die een oogje in het zeil houdt zodat alles optimaal werkt.

Een funnel heeft een bestuurder nodig

Zoals ik al zei, heeft een funnel een bestuurder nodig en zeker wanneer je werkt met Active Campaign maar als je zorgt dat de bestuurder zijn “machine” goed verzorgd en bijstuurt waar nodig zal dat heel veel voordelen opleveren.

Welke voordelen levert een “bestuurder” voor Active Campaign op?

  • Je zal veel meer omzet kunnen realiseren.
  • Je omzet zal ook geoptimaliseerd worden.
  • Je zorgt voor een inkomensstroom met minimale inspanningen.
  • Wanneer je digitale producten of trainingen verkoopt worden klanten meteen geholpen.
  • Opvolging van klanten kan je ook beter garanderen.
  • Betalingen kan je automatiseren.
  • Je krijgt een overzicht van wie je klanten zijn.
  • Je krijgt inzicht in je potentiële klanten.
  • Je kan veel sneller een band opbouwen met potentiële klanten.
  • Door alles in een CRM-structuur te zetten vind je sneller informatie terug.

Dus het komt er vooral op neer dat je tijd maar ook geld wint door een degelijke structuur op te zetten en je er zelfs kan voor zorgen dat heel wat systemen draaien zonder dat je er veel energie moet in steken.

Het is natuurlijk wel zo dat je dan een “bestuurder” nodig hebt anders zullen de systemen niet altijd goed blijven draaien.

Waarom kiezen voor Active Campaign?

Vaak krijg ik dan de vraag maar waarom kies je dan voor Active Campaign en geen andere online tools. Omdat je Active Campaign intussen met duizenden andere tools kan koppelen zoals een betaalsystemen, agendaplanners, webshops, academies, analytics producten, …

Waardoor alles veel sneller en vlotter kan verlopen voor zowel de klant als de ondernemer. Het is dus echt een win win. Je hebt uiteraard ook nog heel wat andere opties die je kan kiezen naast Active Campaign maar ik ken persoonlijk geen andere tools die zo uitgebreid is.

Kiezen voor een funnel vraagt onderhoud

Het is dus wel van levensbelang voor je funnel dat je deze ook echt onderhoudt, bijstuurt en desnoods omgooit als je merkt dat iets niet werkt. Het is bovendien ook nooit 100% waterdicht want je blijft nog steeds werken met techniek!

Maar techniek kan de duurzaamheid van je onderneming verbeteren op langere termijn. Een keer je de basis hebt staan kan je daar altijd op verder blijven bouwen maar uiteraard is het onderhoud wel echt noodzakelijk. Net zoals je een website maar ook je sociale media moet blijven onderhouden.

Nu zeg ik “moet” maar je moet natuurlijk helemaal niets. Het is en blijft nog altijd de keuze van jouw als ondernemer wat je ermee doet maar wil je optimale resultaten behalen met je bedrijf en ook een online inkomen realiseren dan moet je op een bepaald punt binnen je bedrijf beginnen met digitaliseren en automatiseren.

Warme groetjes,

Wat is een funnel en wat is het voordeel hiervan?

Wat is een funnel en wat is het voordeel hiervan?

Een funnel is een “Marketingmodel” die je kan vergelijken met een trechter. In deze trechter komen potentiële klanten in terecht. Deze trechter geeft het verloop weer van het proces waar je klant doorheen gaat vanaf het moment dat een potentiële klant met jou in...

Heb je een website nodig om een online bedrijf te beginnen?

Heb je een website nodig om een online bedrijf te beginnen?

Nee, je hebt geen website nodig om een online bedrijf te beginnen maar als je een duurzame basis wil opbouwen voor je bedrijf is een opt-in pagina, bedankpagina en verkoopspagina wel een must. De beste en goedkoopste methode is een eigen website met deze 3 pagina’s...